kawan

Ahad, 11 Mac 2012

Tuhan-ku

Andai hilang cintamu pada-Nya
maka hilanglah cintaku padamu

Tuhan,
izinkan aku sentiasa di bawah lembayung rahmat-Mu
izinkan aku punya setia dalam mencari redha-Mu
azinkan langkahkugagah mengejar kemaafan-Mu
betapa aku hanya hamba lemah dalam memenuhi hari-hariku

Tuhan,
andai diri ini lemah, Kau tiupkanlah kekuatan-Mu
agar aku mampu berdiri megah dalam setiam rintangan yang lalu

andai hati ini resah, Kau tiupkanlah kebahagiaan-Mu
agar aku terus senyum menghadapi dugaan-Mu

andai nafas ini lelah, kau tiupkanlah kecekalan,
agar aku msih bisa berlari menelusuri jalan lurus-Mu

andai dada ini gelisah, Kau suntikkanlah ketabahan
agar aku tetap setia pada janji-janji-Mu

namun,
andai aku tersungkur rebah,
izinkan aku rebah di pintu syurga-Mu
agar masih ada peluang untukku
menikmati segala pemberian-Mu, Ya Rahim....

Tiada ulasan: