kawan

Khamis, 30 Disember 2010

masa dan pengalaman

masa mentakdirkan aku di sini.bersendirian di dalam dunia yang tidak pernah di-bayangkan...kadangkala tubuh ini lemah layu tersungkur mencium bumi.kadangkala  manusia ini megah berdiri mendongak awan..masa menjadikan aku insan yang tidak pernah berhenti untuk bertatih.walau sering kali kecundang dalam laluan perjalanan,kaki ini tetap utuh merangkak mencari sinar harapan.meraba-raba dalam kegelapan.menantikan cahaya petunjuk untuk di bawa ke penghujung yang bersinar...terang.

pengalaman.telah membawa sekeping hati ini pergi.pergi sejauh yang mungkin,hilang lenyap dari pandangan.hati yang luka berdarah nanah.hati yang disakiti,di-caci di-maki.dan pengalaman itulah membawa insan cengeng ini mengenali erti kecekalan. ketabahan. keberanian... berani melangkah mengenal dunia realiti.berani berlari menjauhi dari sang mereka.berani terjun ke lembah yang dalam sedalam yang mungkin.mencari sebiji mutiara jernih.yang tidak pernah dikotori.

masa dan pengalaman menentukan siapa aku hari ini..dan aku,berbangga menjadi aku..yang tidak punya hati!
walaupun satu waktu dulu,saat tiada siapa di sisi.mata ini basah sembab menangis..menangisi kekhianatan manusia yang paling dikagumi satu waktu dulu,saat dia menjadi idola pemangkin cita-cita si gadis kecil yang baru pandai menulis abjad.menangisi kegoyahan sebuah mahligai serapuh kaca.menangisi penderitaan manusia paling agung yang pernah dikenali...menangis.menangis dan terus menangis..


dan mata ini terus menangis menyesali segala tindakan yang diambil tanpa fikiran ke dua.menangisi kaki yang tersadung rebah meneliti hari yang berliku.menangisi pemergian kawan yang berjanji segala bagai seronok riang bersama tetapi ditinggalkan terkontang terkangkang terkucil keseorangan..menangisi sekeping hati yang ditikam direnyuk robek sahabat sendiri.menangis tanpa pernah jemu..dan mata ini tetap setia menjadi saksi saat kerebahanku,bersusah payah sehabis kudrat untuk kembali berdiri walaupun tanpa tangan yang memapah memimpin.


namun kini..mata ini seolah-olah sudah tidak bertelaga.merenung segalanya tanpa secebis rasa..kerana masa dan pengalaman itulah telah mematangkannya,menyembuhkan segala luka nanah dan membawa pegi seluruh jiwa..yang tinggal hanya sekeping jasad tanpa hati..dan aku,sudah kembali bangun berdiri untuk meengejar masa depan yang bakal tertulis..pasti,,masa juga akan mentakdirkan aku bertemu lagi dengan sang mereka.dalam situasi yang tak pernah disangka...dan aku harap saat itu.hati aku juga masih tiada.seperti hari ini.''
 god,your bless is my drug
your love is my oxygen...

Tiada ulasan: