kawan

Khamis, 30 Disember 2010

ter..tekan

aku.manusia yang hidup saat insan lain hanyut melayari mimpi indah semanis madu..aku manusia yang terkangkang terlunjur menyiapkan segala kerja di waktu dinihari tatkala insan lain nyaman dibaluti selimut sutera selembut kapas....

aku.masih di sini.di bilikku yang dulu kuanggap bagai sebuah taman indah.seindah alunan lagu tema katun sailorm0on.dan....aku seolah-olah si pelayar bulan yang dilarikan sang lelaki bertopeng ke hujung dunia,menjejaki sebuah syurga seharum mawar.lalu diberikan kucupan hangat dibawah cahaya bulan yang bersinar kelam..dan...itu dulu

mimpi yang menjadi pendorong tidur untuk bertemu sang pemilik hati.mimpi yang menjadikan aku bangun bersemangat meneruskan hari-hari yang mendatang dengan.tabah!


tapi kini..bilik ini seolah-olah penjara yang mengurung jasad tetapi membiarkan rohnya berterbangan mengejar kenangan.

dan jasad itu.....tekun kaku mengadap segala macam kerja-keja yang tak pernah kenal habis.meneliti bait-bait tinta yang di lakar terhanggukhangguk dalam hall..tanda 'terlalu paham' dengan pelajaran yang diajar..abjad-abjad yang kekadang terherot ke kanan.kadangkala terpesong ke kiri.

dengan mata yang 98% tertutup................

Tiada ulasan: