kawan

Sabtu, 8 Januari 2011

lemah.lagi

aku merenung pada kelam malam yang panjang..dah dua hari sakit kepala kena hujan tak berenti..tak salahkan hujan yang turun membawa rahmat.aku salahkan diri sendiri yang lemah dalam kejamkejinya kehidupan..dua hari lepas permohonan pindah bilik diluluskan.dan dalam hujan lebat yang garang,aku pindahkan sedaya yang boleh.dan aku bukan keseorangan.
terima kasih buat kawan yang menghulurkan tangan saat kaki lemah untuk berjalan.

dan bermulalah dua hari yang menjadikan sakitnya hati dalam membenci.astaghfirullah,jahatnya hati.tapi aku tak mampu nak menafi.mungkin ini ujian agar menghargai banyaknya nikmat tuhan.agar aku kuat dalam perjalanan.agar aku sedar akan tiris-tiris pada hebat kuat yang sering dipuji..

namun, mulut ini sering berceloteh bergumam sendirian memburukkan dia yang tak pernah letih mencari tempang cela seorang aku.aku tak kenal kau dan kau tak kenal aku.masing-masing ada piggir kain sendiri dan mengapa perlu menjeling melihat rabak koyaknya kain aku..damn!.biarlah selagi tiada siapa mendengar.aku belum berdosa bukan?

dalam resah kehidupan, aku sering mengharapkan doa mama mengiringi perjalanan.menyunting setitik tabah dalam miskinnya kekuatan.

aku lemah.aku mahu kuat macam mama.


Tiada ulasan: