kawan

Ahad, 9 Januari 2011

syukur

alhamdulillah.
mungkin.berkat doa dia yang banyak menyuntik kecekalan dalam lemahnya kekuatan.aku mampu lagi memberi senyuman dan kegembiraan palsu pada mereke sekeliling.aku masih lagi mampu menipu demi kemungkinan yang sukar dimengertikan.menutup akar umbi yang tersirat.

demi setitk ketabahan.
aku tidak mahu pandangan cela atau simpati datang menyinggah.aku mahu mereka mengenali aku pada apa yang terzahir.pada apa yang jujur pada pandangan..pada jelek wajah kusam ini.biarlah ini yang tergambar pada corak ingatan.

biarlah.
jika sampai satu saat mereka akan mengerti pada pincangnya jalan yang aku lalui.dan terimalah aku pada cacat yang terselindung di sebalik senyuman gula ini.

aku bukan lagi aku yang pernah tersenyum malu memendam rindu.
aku kini aku yang penuh kejam dendam dalam memburu..
aku mungkin menjadi mimpi ngeri dalam tidur lenamu.
aku mungkin aku yang kau tak mungkin ketemu dalam realiti duniamu.

Tiada ulasan: