kawan

Khamis, 20 Januari 2011

mati.hidup

mati.

hati ini seolah sudah tertutup pada nikmatnya hidup.

dah lame ditinggalkan laman bisu ini.hati seolah sudah berat memikul beban yang tak terluah.jujur.manusia tidak pernah puas dalam gagah meredah hidup.seolah tidak kenal apa itu cukup.

penat.

penat dengan segala bagai yang menjadikan aku lupa untuk berpaling pada mereka di sekeliling.penat sehinggakan aku lupa untuk tunduk melihat pada tapak yang aku langkah.penat sehingga aku leka mengejar yang berlari,tapi lupa pada yang  menanti.dan inilah erti hidup yang ramai manusia kecundang dalam deras arusnya.
kadangkala aku terlalu leka memuja pada indahnya biru awan,namun lupa pada tenangnya hijau rumput.dan aku mencari-cari pada sesuatu yang menarik lebar senyum bibir demi menyeka jatuhnya titik mutiara mata.dan aku rebah dalam menggapai terang cahaya-Nya.Rabbi,di manakah kekuatan itu.

hati ini sering berbisik"nikmat apakah yang ingin kau berikan di sebalik dugaan besar ini"
dan itu-lah kata-kata penguat semangat yang menjadikan manusia bernama aku berani berlari-lari melakar indahnya ilusi.

dan.buat kesekian kalinya aku mengaku aku bukan manusia mulia yang mampu tahan pada resahnya aman.aku manusia yang terkapai-kapai mencari tangan yang sudi menghulur.

aku mencari erti bahagia hakiki.
tuhan,tarik-lah langkahku mendekati tenangnya redup redha-Mu.aku pasrah pada setiap yang kau takdir-kan.walaupun seringkali aku gagal dalam kejinya percaturan
p\s:hye..meet may little chubby baby named, doFi

Tiada ulasan: