kawan

Khamis, 6 Januari 2011

seringkali.

Seringkali hati ini mencari damai dalam retaknya sebuah mahligai:

Jujur.

Aku bingung kesunyian.

Aku manusia yang terlalu miskin pada kayanya kebahagiaan.terlalu naïf dan daif pada mahalnya kemesraan.aku tercari-cari pada pangkal kedamaian yang hilang atau mungkin tidak pernah tertunas.

Bisu........

Seringkali hati ini terteduh pada awan serapuh dahan:

Jujur.

Aku menangis tanpa alasan.

Aku manusia yang sesat pada terangnya batil saat hati terlalu leka pada yang terzahir.bilakah patut ditampal cela itu andai kecacatannya tak pernah disedari.dimanakah patut dicari tempangnya andai kemesraan tak pernah hadir.

Buta.……..

Seringkali ,

Aku terleka pada damai bayu yang sementara.
Aku rebah saat sang mentari memanah cerah.
Aku kecundang pada langkah yang datang menghalang.
Sehingga sampai satu saat dalam titik hidup sebuah hayat.
Aku tersungkur  akur pada ketuk yang menukul.

Jujur.

Akal pendek ini sering mencorak impian dengan indahnya tarian kalam.Melakar angan-angan liar terbang merentasi sempadan mimpi, berjuang menutupsempurna  tiris garis pada setiap sudut pengalaman.

……pekak.

Seringkali dan seringkali dan seringkali.

Harapan itu hanya tinggal harapan pada takdir yang membungkam. Aku pasrah pada rahsia yang tersemat rapi.erat.kuatketat.

Tiada ulasan: