kawan

Rabu, 26 Januari 2011

sanah helwah ya abi

selamat hari lahir manusia agung yang pernah aku puja satu waktu dulu

jujur.hati ini PERNAH menyanjungi manusia bernama kamu.aku PERNAH bangga lahir dari hanyir airmu.tapi......itu dulu.

saat diri kerdil ini belum matang mengenal erti kehidupan.belum pernah merasai pahitnya getir perhitungan.saat kaki ini belum pernah tersungkur rebah dalam menilai dalamnya kebahagiaan.

dan sehingga satu saat dalam perjalanan sebuah pelarian.saat bila mata dan hati menjadi celik pada hakikat sebuah percaturan..detik dan saat itu menumbuhkan satu pohon benci pada dasar hati seorang waris ini..sehingga pernah hati ini terdetik kenapa manusia bernama kamu tertulis dalam takdir sejarah seorang aku.

takdir yang menghambat segala kegembiraan dunia remaja-ku.takdir yang menjadikan aku riang dalam tersungkur resah menangisi rebah.takdir yang menjadikan aku bukan lagi aku yang sering kau lihat berlari dalam tawa yang panjang,..aku yang sekarang manusia yang akan kau kesali mewujudkanya.

benar...kadangkala hati ini seolah memarahi pada kebenaran yang tercatat bahawa kau tergamak menjadikan mahligai yang kulihat utuh teguh satu ketika dulu sebenarnya terbina pada tanah serapuh awan..menjadikan aku kelu pada manusia bernama kamu yang mengenalkan aku pada derita..

tapi biarlah..sejarah menjadikan aku gagah menempuh kejamnya perhitungan dan mengajar aku menghargai nikmatnya kurniaan..

abah...semoga kamu bahagia dengan kehidupan yang kau sendiri corakkan..dan terimalah aku sebagai salah satu warna yang pernah kau lakar..

Tiada ulasan: